7 Sebab Wajib Pilih ESP Untuk Kekal Bertenaga Puasa Nanti

“Tak lama lagi nak mula puasa. Aku risaulah nanti gastrik datang balik. Kalau boleh nak puasa penuh, tak nak ada yang tertinggal sebab sakit perut atau muntah…”

Sebelum ni Kak Nurul ada kongsikan kebaikan ESP untuk supermom, makanan tambahan bagi wanita yang berkerjaya dengan perlu menguruskan hal rumah tangga dan anak-anak untuk kekal bertenaga dan bersemangat. Click gambar di bawah untuk baca apa yang Kak Nurul Kongsikan

Baiklah, untuk entry ini Kak Nurul akan kongsikan 7 sebab kenapa kita semua, bukan untuk supermom sahaja, perlu mengambil ESP ketika berpuasa nanti. Bulan Ramadhan pun dah tak lama lagi kan? jom prepare fizikal kita untuk menjalani ibadah puasa nanti! Kepada yang selalu datang gastrik masa bulan puasa tu WAJIB baca! 😉

1. Pilihan Yang Lebih Sihat

Point utama adalah jangan pilih sumber protein daripada ayam atau daging sebab ia datang dengan pakej lemak dan kolestrol. Sebaliknya ESP adalah serbuk minuman protein daripada kacang soya yang asli dan berkualiti tinggi! Dengan setiap gelas ESP mengandungi:

a. 14g protein tulen, bersamaan dengan 1 hidangan ikan!

b. Rendah lemak dan baik sekiranya diambil setiap hari

c. Tiada kolesterol untuk jantung yang lebih sihat

d. Rendah Indeks Glisemik, sesuai untuk pesakit kencing manis dan bagi mereka yang mahu menurunkan berat badan mereka

So, dengan segelas ESP Shaklee setiap hari, kita akan rasai tenaga yang berpanjangan di bulan puasa ini!

2. Melangkaui Organik

Shaklee menggunakan pendekatan menyaring lebih daripada 350 bahan pencemar, racun perosak dan bendasing pada setiap ramuan botani yang baru, 3 kali lebih tinggi daripada piawaian Farmakopeia di Amerika Syarikat, hanya untuk menghasilkan minuman soya yang selamat dan Melangkaui Organik.

Hahh, selain memberikan tenaga berkekalan sepanjang berpuasa ia juga sangat bebas daripada semua bahan asing yang memberikan kesan negatif.

3. Sumber Kacang Soya Semula Jadi

ESP dihasilkan menggunakan kacang soya yang asli dan semula jadi iaitu:

a. Kacang soya asli, BUKAN-GMO kacang soya yang melalui pengubahsuaian organisma secara genetik

b. TIADA gluten, selamat untuk anda yang sensitif terhadap gluten

c. TIADA pewarna dan perisa tiruan, mempunyai hanya yang tulen, lazat dengan kebaikan semula jadi

d. TIADA pemanis tiruan, minum dengan fikiran yang tenang

e. TIADA pengawet kerana kacang soya asli yang terbaik tidak perlu pengawet

4. Berkualiti Tinggi

ESP hanya memberikan kualiti terbaik kacang soya dengan 9 asid amino penting yang lengkap untuk fungsi tubuh yang optimum, Lebih sihat daripada protein haiwan kerana soya adalah berasaskan tumbuhan yang tidak mempunyai kolesterol dan rendah lemak. ESP juga dihasilkan di bawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP) yang memastikan kualiti dan keselamatan yang terbaik untuk memberikan nutrien dan kebaikan soya yang lengkap dalam setiap cawan

5. Pilihan Yang Berkhasiat

ESP membekalkan 500mg kalsium secara semula jadi yang penting untuk perkembangan tulang dan gigi yang kuat serta mengandungi 5 vitamin B penting secara semula jadi yang memberi kesan positif untuk merangsang tenaga yang berkekalan sepanjang tempoh kita berpuasa.

Protein soya juga membantu menurunkan kolesterol! Jumlah protein soya yang disyorkan untuk mendapatkan kesan penurunan kolesterol darah adalah 25g sehari.

6. Sesuai Untuk Semua Jenis Perut Termasuk Yang selalu gastrik

ESP adalah bebas Laktosa sesuai untuk orang tua kerana mudah dicerna, mereka yang mempunyai intoleransi laktosa atau sensitif terhadap laktosa dan mereka yang menderita sakit gastrik

7. Ia Lazat!

Yang ni memang Kak Nurul paling suka, dah lah dari bahan yang asli, banyak sangat manfaat untuk nutrisi badan, sedap & lazat pulak tu. Rasa lemak, berkrim dan datang dengan perisa vanila semula jadi yang disukai ramai!

Sooo…. tak perlu fikir panjang lagi, Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolated Powder menepati semua kriteria untuk anda jadi lebih sihat dan bertenaga di bulan puasa nanti. Di samping itu, ia mengandungi asid amino penting dan banyak lagi nutrien lain untuk memberikan tenaga yang berterusan supaya boleh melakukan aktiviti walaupun berpuasa!

Jom kita menjalani ibadah puasa yang lebih bertenaga dengan Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolated Powder. WhatsApp Kak Nurul untuk lebih bersemanga di bulan puasa nanti!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: